Outsourcing pracowniczy – czy warto?

Coraz częściej w firmach pojawia się problem ze znalezieniem specjalisty, który podoła wyznaczonym działaniom. Czasami brakuje czasu na rekrutację, a czasami jest to po prostu kwestia finansów, że w budżecie ciężko jest znaleźć miejsce na kolejnego pracownika etatowego. Właśnie w tym przypadku można zastanowić się na oddanie tych obowiązków firmie zewnętrznej, która zajmie się wszystkim za nas, takie działanie nazywa się outsourcingiem.

Na czym to polega?

Outsourcing pracowniczy polega na przekazaniu pewnych obowiązków innemu podmiotowi, zazwyczaj wyspecjalizowanej firmie, która świadczy usługi właśnie w tym zakresie. Firma ta jest wtedy pośrednikiem między nami, a osobą która będzie dla nas pracowała. W ostatnim czasie jest to coraz częstsze działanie, ponieważ pracodawca nie musi ponosić kosztów zatrudnienia dodatkowych pracowników, a tym samym ma do swojej dyspozycji specjalistę, którego też nie tak łatwo znaleźć samemu. Są branże w których jest to najczęściej spotykane, między innymi – IT, księgowość, szkolenia, audyt. Chociaż również sprawdza się to w firmach budowlanych produkcyjnych oraz logistycznych.

 

Jakie są zalety?

  1. Główną zaletą jest to, o czym zostało wspomniane już powyżej, a mianowicie to ta firma zewnętrzna zajmuje się rekrutacją osób, dbaniem o wszystkie sprawy kadrowe oraz regulowaniem wszelkich opłat związanych z zatrudnieniem pracownika etatowego.
  2. Potrzebujesz pracownika tylko tymczasowo? Nie ma żadnego problemu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musisz się martwić i możesz mieć dodatkowego pracownika przez tyle czasu ile faktycznie potrzebujesz, bez zbędnej rotacji pracowników. Jest to prosty sposób na dostosowanie wielkości zatrudnienia do aktualnych potrzeb firmy.
  3. Koszty pracownika etatowego to jedno, ale po stronie pracodawcy zazwyczaj jest również stworzenie stanowiska pracy, inwestycja w sprzęt i całą bazę techniczną. Jednak w tym przypadku to również zazwyczaj leży po stronie firmy zewnętrznej - także o kolejne zmartwienie mniej.
  4. Pracownik nie spełnia naszych oczekiwań? W tym przypadku również nie ma problemu, ponieważ wtedy zostanie on natychmiast zastąpiony albo dodatkowo doszkolony przez firmę pośredniczącą, aby spełnił nasze wymagania.

Wiadomo, że outsourcing pracowniczy może mieć też swoje wady, a mianowicie główną z nich jest to, ze pracownik zatrudniany przez firmę zewnętrzną, raczej nie będzie się zbytnio utożsamiał z firmą dla której pracuje, ponieważ taka osoba zdaje sobie sprawę że jest w danym przedsiębiorstwie tylko przez określony czas, co może się odbić na poziomie zaangażowania w wypełnianiu swoich obowiązków. Jednak w tym przypadku jest to poniekąd do rozwiązania, ponieważ jeżeli pracodawca współpracujący z firmą zewnętrzną będzie zadowolony z ich pracownika to na pewno go doceni oraz w miarę możliwości będzie chciał go jak najdłużej w swoim zespole, co właśnie może się przełożyć na to wyżej wspominane zaangażowanie.

Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką i myślisz, że takie rozwiązanie mogłoby być skuteczne w Twoim przedsiębiorstwie to zapraszamy Cię do kontaktu z nami, a my znajdziemy Ci pracowników, którzy spełnią Twoje wymagania! ?

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.