Outbound czy inbound marketing?

Outbound marketing, znany jako marketing wychodzący polega na stosowaniu praktyk sprzedażowych znanych przez nas wszystkich od lat. Mamy tutaj na myśli rozmowy telefoniczne, maile marketingowe czy na przykład drukowane reklamy. Celem tych taktyk było to, aby dotrzeć i zainteresować swoimi materiałami jak największą ilość osób. 

Potocznie rodzaj ten nazywany jest przemówieniem, ponieważ nie rozmawiamy z klientem i nie odpowiadamy na jego pytania, tylko przedstawiamy nasze produkty w samych superlatywach. Wadą tego rodzaju marketingu jest to, że nie jest on skierowany do określonego rodzaju odbiorców, tylko trafia on do szerokiego grona osób, gdzie dla większości nasze treści nie będą zbyt interesujące i zostaną po prostu zignorowane. W dodatku ten rodzaj marketingu jest już na tyle „oklepany”, że jest on wręcz negatywnie odbierany. W przypadku połączeń telefonicznych często takie numery są blokowane, maile traktowane jako spam, a reklamy drukowane jako zbędna makulatura. 

Jednak tutaj z pomocą nam przychodzi inna alternatywa– inbound marketing, czyli marketing przychodzący. 

Marketing przychodzący - co to jest?

Inbound marketing to metodologia marketingowa polegająca na tworzeniu angażujących i godnych uwagi treści, które przyciągną klientów do Twojej marki. Działania te obejmują stworzenie profesjonalnej strony www wypełnionej przyciągającą zawartością, publikowanie atrakcyjnych postów na blogu i kanałach mediów społecznościowych oraz podniesienie rankingu strony w Google (praktyka znana jako SEO).

Filozofia stojąca za marketingiem przychodzącym jest bardzo prosta - im większą wartość oferujesz użytkownikom tym szybciej przekonasz potencjalnych klientów do swojej marki. 

 

Najbardziej powszechne działania to:

  • systematyczne publikacje w social mediach,
  • optymalizacja strony pod kątem SEO,
  • tworzenie kreatywnych treści,
  • ciekawa kampania mailingowa, 
  • oferowanie darmowych materiałów, takich jak na przykład newsletter, webinar,
  • ukształtowanie tożsamości naszej marki.

 

Jeśli nadal się zastanawiasz czy warto inwestować w inbound marketing, to już Ci odpowiadamy. Warto! ?

Według statystyk ta forma marketingu jest 10 razy skuteczniejsza od outbound marketingu. Dzięki strategicznym działaniom inbound marketingu możemy zdecydowanie zwiększyć sprzedaż oraz tym samym nasze przychody.

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.