Czy warto inwestować w e-mail marketing?

E-mail marketing jest jedną z najstarszych form marketingu internetowego, a przy tym należy do najbardziej efektywnych z jego rodzajów. Jest to bardzo łatwy sposób, aby stworzyć relację z naszymi odbiorcami, a przy tym generować zyski dla naszej firmy. 

 

Jednak od początku..

E-mail marketing służy do podtrzymywania kontaktu z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. W zależności od tego jaki rodzaj biznesu prowadzimy oraz jakie są nasze cele możemy wysyłać różnego rodzaju e-maile, m.in. informację o nowych produktach, o promocjach na naszej stronie internetowej, czy też może to być newsletter. Oczywiście te działania muszą być odpowiednio prowadzone, aby przyniosły oczekiwane skutki.

 

Od czego zacząć?

Należy najpierw stworzyć swoją listę odbiorców mailingowych, ponieważ trzeba pamiętać o tym, że możemy wysyłać tego typu maile tylko do osób, które wyraziły na to zgodę. 

Tutaj w tym przypadku przychodzi nam z pomocą zapis na newslettera 😉.

Umieszczamy taki formularz do zapisu na naszej stronie, do tego możemy dodatkowo informować o tym na bieżąco na swoich mediach społecznościowych.

W tym przypadku ważne są również treści, ponieważ musimy jakoś zainteresować naszego odbiorcę, aby chciał otrzymywać od nas stale wiadomości mailowe. 

W tym przypadku możemy pomyśleć nad zorganizowaniem akcji w której, za pozostawienie adresu e-mail wysyłamy zaproszenie do webinaru bądź na jakieś wydarzenie, albo może dostęp do naszego e-booka. 

Istotną kwestią jest również personalizowanie wiadomości, aby zwracać się do adresata po imieniu, ponieważ to zawsze przykuwa uwagę. Odbiorcy zdecydowanie wolą otrzymywać spersonalizowane maile, ponieważ w innym przypadku są one kojarzone ze spamem. Jest to bardzo prosty sposób na zwiększenie ilości otwarć wiadomości od nas.

Wybór odpowiedniej godziny też ma znaczenie, w tym przypadku dużo zależy od grupy odbiorców do których kierujemy nasze maile. Statystyki mówią, że najwyższy współczynnik otwarć uzyskały maile wysłane w niedzielę, ale to natomiast czwartek jest dniem, w którym użytkownicy najchętniej otwierają wiadomości na skrzynce pocztowej. Musimy obserwować jakie pory dnia i dni tygodnia sprawdzają się najlepiej w naszym przypadku i tak też to dostosowywać. 

Ważny jest również aspekt wizualny. Należy zadbać, aby maile wyglądały profesjonalnie - powinny kojarzyć się z naszą marką oraz nawiązywać do jej kolorystyki. Nie powinno się przesadzać z ilością obrazów w mailu oraz istotne jest, aby w każdym mailu znajdowała się informacja o możliwości wypisania się z listy mailingowej. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko oznaczenia wiadomości jako spam.

Czy warto?

W związku z tym, że wysyłanie dużej ilości maili nie jest drogie, to zwrot inwestycji może być bardzo duży! 

Jest to najbardziej powszechna forma komunikacji w internecie, ponieważ konto mailowe ma każdy użytkownik internetu. Łącząc to z social mediami, które pomagają nam w budowaniu listy mailingowej, możemy uzyskać naprawdę zadowalające nas efekty.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

+48 500 299 660

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.