Marketing wychodzący czy przychodzący
Marketing wychodzący oraz przychodzący to pojęcia, które często są ze sobą zestawiane. Pierwsze jest kojarzone z tradycyjnymi działaniami promocyjnymi, a drugie uznaje się za bardziej nowoczesne podejście do marketingu. W naszym artykule objaśnimy na czym konkretnie polega ta różnica.
Outbound marketing
Outbound marketing, znany jako marketing wychodzący polega na stosowaniu praktyk sprzedażowych znanych przez nas wszystkich od lat. Mamy tutaj na myśli rozmowy telefoniczne, maile marketingowe czy na przykład drukowane reklamy. Celem tych taktyk było to, aby dotrzeć i zainteresować swoim materiałami jak największą ilość osób.
Potocznie rodzaj ten nazywany jest przemówieniem, ponieważ nie rozmawiamy z klientem i nie odpowiadamy na jego pytania, tylko przedstawiamy nasze produkty w samych superlatywach. Dodatkowo jeszcze wadą tego rodzaju marketingu jest to, że nie jest on skierowany do określonego rodzaju odbiorców, tylko trafia on do szerokiego grona odbiorców, gdzie dla większości nasze treści nie będą zbyt interesujące i zostaną po prostu zignorowane. W dodatku ten rodzaj marketingu jest już na tyle „oklepany”, że jest on wręcz negatywnie odbierany. W przypadku połączeń telefonicznych często takie numery są blokowane, maile traktowane jako spam, a reklamy drukowane jako zbędna makulatura.
Jednak tutaj z pomocą nam przychodzi inna alternatywa– inbound marketing, czyli marketing przychodzący.
Inbound marketing
Inbound marketing to metodologia marketingowa polegająca na tworzeniu angażujących i godnych uwagi treści, które przyciągną klientów do Twojej marki. Działania te obejmują stworzenie profesjonalnej strony www wypełnionej przyciągającą zawartością, publikowanie atrakcyjnych postów na blogu i kanałach mediów społecznościowych oraz podniesienie rankingu strony w Google (praktyka znana jako SEO).
Filozofia stojąca za marketingiem przychodzącym jest bardzo prosta - im większą wartość oferujesz użytkownikom tym szybciej przekonasz potencjalnych klientów do swojej marki.