Marketing szeptany

Jest wiele sposobów na to, aby o danym produkcie bądź usłudze zrobiło się głośno. Jednym z nich jest marketing szeptany, który uważany jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promocji w Internecie. Dużą zaletą tego marketingu jest bardzo szeroki zakres działań. Możemy znaleźć jego zastosowanie niemal w każdej branży.

Co to jest?

Marketing szeptany, inaczej buzz marketing - jest zbiorem różnych technik, które mają wpłynąć na zainteresowanie klientów naszym produktem lub usługą. Działania te mają wywoływać pozytywne reakcje na nasz produkt czy też markę. Chodzi tutaj o dodawanie konkretnych informacji, jak komentarze, poradniki, porównania produktów różnych marek z podobnej branż itp. To sprawia że nasz produkt staje się widoczniejszy dla potencjalnych konsumentów.

Oczywiście w tym przypadku nie wolno tego mylić z reklamą czy też generowaniem sztucznych opinii, ponieważ to nie o to w tym chodzi, a takie działania mogą tylko wpłynąć negatywnie na wizerunek naszej marki, ponieważ będą one odbierane jako spam, nie dość że przez klientów, to dodatkowo przez wyszukiwarkę internetową.

Może żeby było łatwiej zrozumieć tę definicję to podamy kilka przykładów ?

1. Product seeding – jest to udostępnienie produktów danej marki osobom chętnie obserwowanych w sieci, którzy poprzez swoją recenzję tego produktu sprawią, że zostanie on zauważony.

2. Trendsetting – tworzenie nowego trendu z zastosowaniem danego produktu. W tym przypadku również angażuje się osoby wpływowe, które są chętnie naśladowane przez konsumentów.

3. Community marketing – polega na promowaniu produktów danej marki poprzez angażowanie się w dyskusję w komentarzach pod postami, na forach internetowych czy grupach społecznościowych itp.

4. Casual marketing – polega na prowadzeniu równolegle działań, które wspomogą działanie marketingowe, tutaj najlepszym przykładem jest zorganizowanie konkursu promującego aktywny tryb życia - proponujemy coś atrakcyjnego dla konsumenta, a pośrednio jest to promocją naszej marki.

Jakie są korzyści?

Prowadzenie buzz marketingu w prawidłowy sposób może wpłynąć pozytywnie na wizerunek naszej firmy. Dzięki tym działaniom tworzone są naturalne opinie od klientów, a również konfrontacje z tymi niepochlebnymi. Daje nam to możliwość szybkiego dotarcia do wielu potencjalnych klientów oraz zwiększenia ruchu na naszej stronie internetowej, co tym samym przekłada się oczywiście na zyski finansowe.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.