Tematy na bloga firmowego
Prowadzenie bloga firmowego jest zdecydowanie dobrym pomysłem na promocję naszej strony internetowej. Nie dość, że jest to pozytywnie odbierane przez naszych klientów, to dodatkowo ma wpływ na widoczność naszej witryny w przeglądarce, dzięki czemu strona ta jest bardziej popularna. Jednak o czym pisać by zainteresować czytelnika?
Zainspiruj się
Nie wiesz od czego zacząć? Zastanów się nad tym, jaka tematyka powinna się pojawić na Twoim blogu, biorąc pod uwagę działalność Twojej firmy, a następnie rozejrzyj się w Internecie w danej tematyce. Pamiętaj jednak zawsze by za nic nie kopiować treści, tylko ewentualnie zasugerować się. Możesz zobaczyć jak wiele stron poruszało dany temat, jaka długość artykułów jest zazwyczaj, ile nagłówków itp. Na pewno znajdziesz coś czym się zainspirujesz.
Sezonowe artykuły
Sama inspiracja nie pomaga? To spójrz w kalendarz!
Kalendarz świąt i obchodów może być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę! Od samego początku roku jest tyle okazji, między innymi takich jak Nowy Rok, karnawał, Walentynki, potem Wielkanoc, po świętach majówka, po majówce wakacje – co łączy się z sezonem urlopowym, później święta Bożego Narodzenia i tak w kółko. To dla Ciebie za mało? To pomyśl o tym że masz jeszcze dodatkowo kalendarz świąt nietypowych, gdzie każdego dnia jest inna okazja do celebracji.
Opis Twoich produktów
Dobrym rozwiązaniem jest pisanie o swojej ofercie. Jednak nie chodzi tu o typowe reklamy, a jednak bardziej o coś w formie poradnika. W zależności od tego w jakiej branży działasz, możesz rozwinąć tą tematykę na różne sposoby. Masz wiele rozwiązań i zdecydowanie uda Ci się wymyślić różne tematy poradnikowe dopasowane do Twojej branży.
Aktualizacja
Jeśli natomiast prowadzisz już swojego bloga od jakiegoś czasu, a w tym momencie brak Ci weny, to możesz wrócić do swoich starych postów i zastanowić się nad tym czy nie potrzeba jakiejś aktualizacji. A może obiecywałeś, że wrócisz do jakiegoś tematu, bądź go rozwiniesz? To dobra okazja!
Książki, filmy, kursy, aktualności
Nie dość że mogą być inspiracją do danego tematu, to też czemu nie zaczepić się jakiegoś tematu i nie opisać ciekawej książki związanej np. z marketingiem, albo może masz kilka propozycji wartych polecenia w Twojej branży? Podziel się swoją wiedzą z Twoimi czytelnikami!
Odpowiadaj na pytania
Klienci często mają podobne pytania dotyczące Twojej firmy bądź oferty? W takim razie nie trać więcej swojego cennego czasu, tylko wykorzystaj narzędzie które masz na swojej stronie internetowej – blog! Odpisz na wszystkie wątpliwości w artykule na blogu firmowym. Wtedy klient albo sam trafi na odpowiedzi swoich pytań, albo wtedy możesz też podać tylko link do stworzonego już tekstu z odpowiedziami. Dodatkowo taki tekst da Ci możliwość obszernego wyczerpania tematu aby nie pojawiły się żadne niejasności.