Skuteczne techniki sprzedaży
Robisz co możesz żeby sprzedawać więcej, ale masz wrażenie że Twoje działania nie przynoszą żadnych skutków? Masz osoby zainteresowane Twoją ofertą, jednak po spotkaniu już nie oddzwaniają i kontakt się urywa? Przedsiębiorstwa które chcą zarabiać i się rozwijać muszą więcej sprzedawać. Jeśli chcemy osiągnąć status specjalisty w tej dziedzinie, trzeba przede wszystkim poznać techniki sprzedaży oraz metody, jakie warto stosować podczas kontaktu z klientem. W tym artykule przybliżymy Ci temat sprzedaży oraz przedstawimy 10 trików, które zdecydowanie mogą Ci pomóc.
1. Staraj się być zawsze dostępny – dopasuj się do godzin, w których klienci zwykle dzwonią. Jeżeli nie są to standardowe godziny pracy, to daj dodatkowe wynagrodzenie swoim pracownikom. Jest to szczególnie ważne w momencie kontaktu z klientami zagranicznymi.
2. Pokaż się – mając Facebooka bądź swoją stronę internetową jest to niezwykle proste. Wykorzystuj na stronie prawdziwe zdjęcia zespołu, klientów. Może jakieś zdjęcia ze wspólnego wyjazdu służbowego? Albo może post z wigilii pracowniczej? Czemu nie. Bądźmy prawdziwi, w tym co robimy.
3. Technika kontrargumentu – ukrywanie swoich słabych stron oferty to kiepski pomysł, bo klient i tak je może znaleźć i je nam wytknąć. Lepiej od razu je pokazać samemu, lecz dodać do tego pozytywny aspekt, który może z tego wynikać, np. „ Nasze produkty są drogie, ale dzięki temu możemy się pochwalić najlepszą jakością na rynku.”
4. Nie krytykuj konkurencji – nie staraj się zachęcić klienta, pokazując że inna firma w tej samej branży jest gorsza od Twojej. Jest to jedno z gorszych działań marketingowych. Nie wpłynie to dobrze na Twój wizerunek i zdecydowanie jest bardzo nieprofesjonalne.
5. Wyróżnij się – to jest punkt, w którym masz pełne pole do popisu. W zależności od branży możesz zadziałać na wiele sposobów. Możesz wyróżnić swoją stronę, bądź może zastanów się nad cenami, albo może zaproponuj coś dodatkowego niż ma do zaoferowania konkurencja? Zrób coś żebyś został zapamiętany.
6. Dozowanie oferty – nie prezentuj od razu na wstępie wszystkich cech produktu oraz korzyści. Dzięki tej metodzie będziesz miał możliwość zaskoczenia klienta. W momencie odmowy, zawsze możesz coś dodać co jednak może przekonać klienta do skorzystania z Twojej oferty.
7. Określ potrzeby – przeprowadzenie szczegółowego wywiadu z klientem jest bardzo ważne. Zadawaj otwarte pytania i przede wszystkim słuchaj klienta, poznaj jego oczekiwania, problemy i wątpliwości. Wtedy na pewno w pełni będziesz mógł odpowiedzieć na jego potrzeby.
8. Zastosuj dowód społeczny – jest to sposób na budowanie zaufania do Twojej marki. Pojawia się tu prosta myśl u klienta - jeśli inni skorzystali z tej oferty i są zadowoleni, to produkt ten pewnie również sprawdzi się u mnie. Takimi sposobami między innymi są opinie klientów na stronie, logotypy klientów. Dodatkowo należy zadbać o profesjonalny wygląd strony.
9. Pozytywne nastawienie – to jest właśnie to czego często brakuje w sprzedaży. Jest to bardzo ważny punkt w trakcie prezentowania naszej oferty. Jest to punkt, który zdecydowanie daje możliwość przekonania klienta do oferty.
10. Szukanie alternatyw – klientowi nie do końca odpowiada oferta którą mu przedstawiasz? Poszukaj może dla niego bardziej indywidualnego rozwiązania, które bardziej będzie dopasowane do jego potrzeb.