Copywriting – czym jest i dlaczego dobre teksty są ważne?

Marketing internetowy staje się coraz bardziej popularny ze względu na stały postęp w informatyzacji społeczeństwa. Natomiast składa się on z wielu elementów, więc aby sprawnie prowadzić i realizować działania marketingowe należy je dobrze poznać i stale wdrażać. Jednym z najważniejszych elementów jest zdecydowanie copywriting, ale czym on właściwie jest?

Copywriting – co to jest?

Copywriting nie jest tak prosty do opisania, ponieważ jest to branża w której panuje duża indywidualność. Najłatwiej mówiąc jest to nic innego jak pisanie tekstów, haseł bądź sloganów o charakterze przede wszystkim reklamowym. Teksty takie są tworzone między innymi jako artykuły eksperckie, zapleczowe, na strony internetowe oraz ulotki. Zawód ten jest bardzo często niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że napisanie dobrego tekstu nie jest wcale niczym trudnym, a to nic bardziej mylnego. Branża ta skrywa wiele tajemnic i można je dopiero w pełni poznać, kiedy zostaniemy postawieni przed zadaniem napisania tekstu. Profesja ta na tą chwilę jest bardzo rozwojowa. Osobom spełniającym się w niej daje coraz to większe możliwości i ciągłe poszerzanie swoich kwalifikacji. Dodatkowo branża ta daje możliwość zaangażowania się w nią w pełnym etacie pracy, ale i również może to być zajęcie dodatkowe, bardziej hobbystyczne dla osób, które na co dzień spełniają się w innej branży, ale po prostu lubią pisać. Tutaj już w zależności od tego jak bardzo chcemy się zaangażować to możemy iść w konkretną stronę, a na pewno znajdziemy jakąś możliwość dla siebie.

Jednak, aby być dobrym copywriterem ważna jest znajomość również innych zasad marketingu internetowego oraz tego jakie czynniki mają wpływ na większą ilość wyświetleń oraz duże zasięgi stron WWW, postów czy artykułów. Sporo wiedzy potrzebnej do tworzenia treści opiera się na content marketingu, jednak ten temat został już obszerniej opisany w innym artykule, znajdującym się tutaj.

Zasady dobrego copywritera

Samo napisanie tekstu na stronę to nie wszystko! Skuteczny copywriting składa się z kilku zasad z którymi warto się zapoznać przed napisaniem pierwszego tekstu.

  • Obszerne zapoznanie się z tematem – zdecydowanie najważniejszy punkt, przecież zależy nam właśnie na tym, aby tekst był wartościowy dla czytelnika;
  • czytelność tekstu – ważna jest dbałość o podział tekstu na akapity, zrobienie odpowiednich nagłówków, a na koniec aby wyszczególnić to co jest według nas najważniejsze. Przygotowany w taki sposób tekst będzie nie tylko bardziej przejrzysty dla czytelnika, ale również dla przeglądarki WWW, ponieważ dobrze zoptymalizowany tekst zostanie chętniej przez nią pokazany szukającemu w danej tematyce;
  • unikalność tekstu - jeśli tekst będzie choć w jakimś stopniu skopiowany, bądź tylko delikatnie zredagowany z innych stron to wtedy wszystkie wcześniejsze punkty nie będą miały tak dużego znaczenia, ponieważ to obniży nasze statystyki w rankingu przeglądarki i automatycznie mniej osób do nas trafi;
  • estetyka pisania -  musimy zadbać o to, aby tekst był napisany poprawnie stylistycznie, jak i ortograficznie, ponieważ wszystkimi wpisami na stronie reprezentujemy swoją markę i błędy takie świadczyłyby o braku profesjonalizmu z naszej strony;
  • dobór odpowiednich fraz - słowa kluczowe są niezwykle ważne przy tworzeniu treści jednak istotne jest, aby zostały one wplecione w tekst w jak najbardziej naturalny sposób;
  • prostota – ważne jest by pisać zwięźle, prosto i na temat. Krótkie sformułowania dają możliwość szybkiego zrozumienia i przyswojenia treści;
  • hipertekstowość – należy zwrócić również uwagę na odpowiednie linkowanie na stronie. Warto umieszczać w tekstach odnośniki np. do innych artykułów blogowych bądź może do zakładki z naszą ofertą, w zależności od tego co pasuje do tematyki danego artykułu. Jest to istotne z tego względu, że im dłużej czytelnik pozostanie na naszej stronie, tym lepiej dla nas.



Dlaczego dobre teksty są tak ważne? 

Zacznijmy od tego o czym już wcześniej zostało wspomniane. To nie są tylko teksty reklamowe.. My mamy zaciekawić naszego odbiorcę i zachęcić do pozostania z nami w dalszej relacji. Wszystkimi naszymi treściami w sieci tworzymy swoją wizytówkę, przyciągamy klientów i zdecydowanie stajemy się bardziej widoczni, bo ważne jest żeby nie pisać tekstów tylko w celu spełniania wymogów wyszukiwarki Google, ale żeby przede wszystkim pisać dla ludzi. Dodatkowo ważne jest, aby stworzyć dany content i trzymać się swoich założeń, wtedy skupiamy się na jednej danej tematyce i tym samym kształtujemy wizerunek eksperta w branży.

W dobie Internetu każde słowo ma znaczenie i może przyczynić się do naszego sukcesu bądź porażki. Z tego względu naprawdę warto jest w nie zainwestować, ponieważ jest to reklama naszej marki oraz budowanie wizerunku za pomocą treści. 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

+48 500 299 660

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.