Pozyskiwanie klientów w dobie Internetu

Rozwój technologii z roku na rok jest coraz szybszy i bardziej zaskakujący. Z biegiem czasu pojawia się coraz więcej firm, wszystkie branże się rozrastają i tym samym tworzy się coraz większa konkurencja. Firmy, które chcą działać w Internecie mają nie lada wyzwanie by wybić się na tle innych i to akurat do siebie przyciągnąć klientów. Więc jak to zrobić, aby klient zainteresował się akurat Nami?

Często firmy zastanawiają się jak znaleźć klientów, a może by tak odwrócić sytuację i sprawić, aby to klient szukał nas. Mogłoby się to wydawać trudne do zrobienia, jednak.. Internet daje nam tyle możliwości, że możemy otrzymać informację w praktycznie każdej możliwej dziedzinie. Spójrzmy na to od strony użytkownika – jak Ty czegoś potrzebujesz to w jaki sposób szukasz danych informacji. To wszystko co tworzymy w mediach, róbmy w taki sposób, aby to właśnie do nas mogły trafić osoby faktycznie zainteresowane. Pewnie zapytasz jak to zrobić? A mianowicie nie ma nic prostszego jak chociażby skorzystanie z ogólnodostępnych narzędzi takich jak np. Google Trends, które pozwolą nam na sprawdzenie tego jakie słowa, frazy są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, tym samym dowiemy się czego klienci w naszej branży najbardziej potrzebują i w jaki sposób tworzyć treści, aby trafić do jak największego grona odbiorców.

Prosta komunikacja

Z racji tego, że pojawia się coraz więcej udogodnień na strony internetowe, to trzeba iść z biegiem czasu i należy wdrażać coraz to nowsze technologie, aby iść krok w krok z innymi firmami. Jeśli klient będzie widział łatwą możliwość kontaktu, niekoniecznie telefonicznego, to zdecydowanie najszybszą i najłatwiejszą opcją dla niego będzie skorzystanie z prostego formularza kontaktowego na stronie, bądź bezpośredniego czatu z pracownikiem firmy. Może wydawać się to tak proste, że pomyślimy że to nic nie zmieni, jednak w dobie Internetu każdy przyzwyczajony jest do wygodnych rozwiązań i im łatwiej i szybciej tym zdecydowanie lepiej.

Facebook jako narzędzie reklamowe

Ważną kwestią jest przede wszystkim dobre przedstawienie się w sieci, czy to poprzez media społecznościowe, czy też własną stronę internetową. Jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych jest oczywiście Facebook, to tam możemy przyciągnąć dużą grupę odbiorców. Natomiast jest kilka zasad, które mogą nam ułatwić przyciągnięcie osób, które mogłyby się zainteresować naszą ofertą. Jeśli chcemy w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych to musimy zadbać o to, aby nasz profil był w pełni uzupełniony o wszystkie informacje naszej firmy. Na takich kontach można wrzucać posty, zdjęcia – mieć bezpośredni kontakt z ludźmi w bardzo prostej postaci. Jednak ważne jest to by były dodawane tam faktycznie wartościowe treści, żeby zachęcić ludzi do obserwowania naszych działań na bieżąco. Dodatkowo dzięki mediom społecznościowym możemy promować swoją stronę WWW, bądź też dzielić się pewnymi informacjami z życia firmy, co automatycznie zbliża czytelników do Nas, ponieważ nie jesteśmy już wtedy odbierani jak korporacja, ale jako ludzie tacy sami jak oni.

A strona WWW?

Strona internetowa jest równie ważna jak media społecznościowe, bo to jednak na nią prawdopodobnie uda się zainteresowany naszą firmą klient. Nasza strona WWW musi być jak najbardziej przejrzysta, z tego względu, że pomyśl ile razy opuściłeś daną witrynę właśnie dlatego, że nie udało Ci się odnaleźć potrzebnych dla Ciebie informacji wystarczająco szybko. Nie jest ważne by przytłoczyć klienta informacjami, jednak by dać mu możliwość zapoznania się w prosty sposób z ofertą. Istotne jest to, by na takiej stronie znalazł się konkretny opis naszej firmy, żeby klient nie zastanawiał się czy faktycznie jesteśmy z branży która go interesuje. Ważnym aspektem na który powinniśmy zwrócić uwagę przy prowadzeniu strony internetowej jest to, aby wszystkie umieszczane treści były faktycznie wartościowe. Mogą być one umieszczane na przykład w formie bloga. W takich artykułach blogowych można zawierać cenne rady marketingowe, może częste pytania klientów, bądź po prostu może to być tematyka która mogłaby być interesująca z punktu widzenia klienta. Wbrew pozorom jest to bardzo istotne, ponieważ według statystyk ponad 40% osób sprawdzi treści na blogu firmowym przed skorzystaniem z oferty danej firmy. Ważnym aspektem o którym warto wspomnieć jest również to, aby zadbać o techniczne kwestie strony, aby nasza strona z każdego urządzenia wyświetlała się w taki sam sposób, co znaczy by była dostosowana do korzystania zarówno z widoku przeglądarki na komputerze stacjonarnym, laptopa, tabletu czy telefonu komórkowego.
Działania marketingowe można prowadzić również na innych platformach, takich jak np. Linkedin, ale ten temat już przybliżyliśmy w innym artykule, który znajduje się tutaj.

Blog firmowy – dlaczego jest tak istotny?

Jednak jak już zostało wspomniane powyżej strona internetowa to nie wszystko, sama jej estetyka nie wystarczy. Wybierając daną firmę chcemy mieć jak najwięcej informacji o niej, aby się upewnić że będzie ona dla nas odpowiednim podmiotem do współpracy. Najlepszym sposobem pokazania tego jest właśnie blog firmowy, który powinien zachęcić klienta właśnie do nas. Tym bardziej, że w momencie kiedy zadbamy o ciekawą tematykę i tematy te będą popularne w przeglądarce to wtedy wiele osób może trafić na naszą stronę poprzez szukanie odpowiedzi na konkretne pytanie. Dobre jakościowo treści zdecydowanie obronią się same. Prowadząc działania w mediach bądź na stronie musimy zadbać też przede wszystkim o systematyczność, ponieważ jest to istotne dla Klienta jak i dla przeglądarki, która wychwytuje ruch na naszej stronie i wtedy chętniej pokaże naszą stronę szukającym. Jeśli pominiemy ten punkt, to pomimo tego, iż będziemy starali się pod kątem odpowiednich fraz czy treści to niestety będzie to gorzej odbierane z punktu widzenia osób przeglądających stronę oraz wpłynie to na pozycję w przeglądarce. Pisząc wartościowe treści zyskujemy status eksperta w naszej branży i podnosimy zaufanie do swojej marki.

Mogłoby się wydawać to niewiele, jednak każde z powyższych działań jeśli zostanie wykonane w sposób odpowiedni i przemyślany, będzie miało ogromny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Jak wiadomo, każda branża jest inna i w każdej to inne czynniki będą wpływały na to, że dany klient z nami zostanie. Jednak im więcej tych zastosowanych metod, tym większa szansa na sukces.

Rozwój technologii z roku na rok jest coraz szybszy i bardziej zaskakujący. Z biegiem czasu pojawia się coraz więcej firm, wszystkie branże się rozrastają i tym samym tworzy się coraz większa konkurencja. Firmy, które chcą działać w Internecie mają nie lada wyzwanie by wybić się na tle innych i to akurat do siebie przyciągnąć klientów. Więc jak to zrobić, aby klient zainteresował się akurat Nami?
Często firmy zastanawiają się jak znaleźć klientów, a może by tak odwrócić sytuację i sprawić, aby to klient szukał nas. Mogłoby się to wydawać trudne do zrobienia, jednak.. Internet daje nam tyle możliwości, że możemy otrzymać informację w praktycznie każdej możliwej dziedzinie. Spójrzmy na to od strony użytkownika – jak Ty czegoś potrzebujesz to w jaki sposób szukasz danych informacji. To wszystko co tworzymy w mediach, róbmy w taki sposób, aby to właśnie do nas mogły trafić osoby faktycznie zainteresowane. Pewnie zapytasz jak to zrobić? A mianowicie nie ma nic prostszego jak chociażby skorzystanie z ogólnodostępnych narzędzi takich jak np. Google Trends, które pozwolą nam na sprawdzenie tego jakie słowa, frazy są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, tym samym dowiemy się czego klienci w naszej branży najbardziej potrzebują i w jaki sposób tworzyć treści, aby trafić do jak największego grona odbiorców.
Prosta komunikacja
Z racji tego, że pojawia się coraz więcej udogodnień na strony internetowe, to trzeba iść z biegiem czasu i należy wdrażać coraz to nowsze technologie, aby iść krok w krok z innymi firmami. Jeśli klient będzie widział łatwą możliwość kontaktu, niekoniecznie telefonicznego, to zdecydowanie najszybszą i najłatwiejszą opcją dla niego będzie skorzystanie z prostego formularza kontaktowego na stronie, bądź bezpośredniego czatu z pracownikiem firmy. Może wydawać się to tak proste, że pomyślimy że to nic nie zmieni, jednak w dobie Internetu każdy przyzwyczajony jest do wygodnych rozwiązań i im łatwiej i szybciej tym zdecydowanie lepiej.
Facebook jako narzędzie reklamowe
Ważną kwestią jest przede wszystkim dobre przedstawienie się w sieci, czy to poprzez media społecznościowe, czy też własną stronę internetową. Jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych jest oczywiście Facebook, to tam możemy przyciągnąć dużą grupę odbiorców. Natomiast jest kilka zasad, które mogą nam ułatwić przyciągnięcie osób, które mogłyby się zainteresować naszą ofertą. Jeśli chcemy w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych to musimy zadbać o to, aby nasz profil był w pełni uzupełniony o wszystkie informacje naszej firmy. Na takich kontach można wrzucać posty, zdjęcia – mieć bezpośredni kontakt z ludźmi w bardzo prostej postaci. Jednak ważne jest to by były dodawane tam faktycznie wartościowe treści, żeby zachęcić ludzi do obserwowania naszych działań na bieżąco. Dodatkowo dzięki mediom społecznościowym możemy promować swoją stronę WWW, bądź też dzielić się pewnymi informacjami z życia firmy, co automatycznie zbliża czytelników do Nas, ponieważ nie jesteśmy już wtedy odbierani jak korporacja, ale jako ludzie tacy sami jak oni.
A strona WWW?
Strona internetowa jest równie ważna jak media społecznościowe, bo to jednak na nią prawdopodobnie uda się zainteresowany naszą firmą klient. Nasza strona WWW musi być jak najbardziej przejrzysta, z tego względu, że pomyśl ile razy opuściłeś daną witrynę właśnie dlatego, że nie udało Ci się odnaleźć potrzebnych dla Ciebie informacji wystarczająco szybko. Nie jest ważne by przytłoczyć klienta informacjami, jednak by dać mu możliwość zapoznania się w prosty sposób z ofertą. Istotne jest to, by na takiej stronie znalazł się konkretny opis naszej firmy, żeby klient nie zastanawiał się czy faktycznie jesteśmy z branży która go interesuje. Ważnym aspektem na który powinniśmy zwrócić uwagę przy prowadzeniu strony internetowej jest to aby wszystkie umieszczane treści były faktycznie wartościowe. Mogą być one umieszczane na przykład w formie bloga. W takich artykułach blogowych można zawierać cenne rady marketingowe, może częste pytania klientów, bądź po prostu może to być tematyka która mogłaby być interesująca z punktu widzenia klienta. Wbrew pozorom jest to bardzo istotne, ponieważ według statystyk ponad 40% osób sprawdzi treści na blogu firmowym przed skorzystaniem z oferty danej firmy. Ważnym aspektem o którym warto wspomnieć jest również to, aby zadbać o techniczne kwestie strony, aby nasza strona z każdego urządzenia wyświetlała się w taki sam sposób, co znaczy by była dostosowana do korzystania zarówno z widoku przeglądarki na komputerze stacjonarnym, laptopa, tabletu czy telefonu komórkowego.
Działania marketingowe można prowadzić również na innych platformach, takich jak np. Linkedin, ale ten temat już przybliżyliśmy w innym artykule:
https://projektsprzedaz.pl/pl/blog2/136-idealne-miejsce-dla-twojej-firmy-linkedin
Blog firmowy – dlaczego jest tak istotny?
Jednak jak już zostało wspomniane powyżej strona internetowa to nie wszystko, sama jej estetyka nie wystarczy. Wybierając daną firmę chcemy mieć jak najwięcej informacji o niej, aby się upewnić że będzie ona dla nas odpowiednim podmiotem do współpracy. Najlepszym sposobem pokazania tego jest właśnie blog firmowy, który powinien zachęcić klienta właśnie do nas. Tym bardziej, że w momencie kiedy zadbamy o ciekawą tematykę i tematy te będą popularne w przeglądarce to wtedy wiele osób może trafić na naszą stronę poprzez szukanie odpowiedzi na konkretne pytanie. Dobre jakościowo treści zdecydowanie obronią się same. Prowadząc działania w mediach bądź na stronie musimy zadbać też przede wszystkim o systematyczność, ponieważ jest to istotne dla Klienta jak i dla przeglądarki, która wychwytuje ruch na naszej stronie i wtedy chętniej pokaże naszą stronę szukającym. Jeśli pominiemy ten punkt, to pomimo tego, iż będziemy starali się pod kątem odpowiednich fraz czy treści to niestety będzie to gorzej odbierane z punktu widzenia osób przeglądających stronę oraz wpłynie to na pozycję w przeglądarce. Pisząc wartościowe treści zyskujemy status eksperta w naszej branży i podnosimy zaufanie do swojej marki.

Mogłoby się wydawać to niewiele, jednak każde z powyższych działań jeśli zostanie wykonane w sposób odpowiedni i przemyślany, będzie miało ogromny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Jak wiadomo, każda branża jest inna i w każdej to inne czynniki będą wpływały na to, że dany klient z nami zostanie. Jednak im więcej tych zastosowanych metod, tym większa szansa na sukces.

 

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.