Świadomość ekologiczna firm

Coraz więcej małych i średnich firm posiada świadomość ekologiczną. Wszystkie działania promujące ekologię, z roku na rok, stają się coraz bardziej popularne, a co istotne, ważne. Praca w duchu eko coraz częściej znajduje się na listach priorytetów firm. Jednym z głównych zadań jakie stawiają sobie przedsiębiorcy to walka o zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska.

W trosce o naturę

Ochrona środowiska jest istotna przede wszystkim dla nas, ludzi, a firma może być jednym z narzędzi wykorzystywanych do działań, które pomogą się o nie zatroszczyć. Bez troski, zaangażowania, natura stopniowo ulega degradacji. Dążenie do zachowania równowagi jest jedną z najważniejszych kwestii w kształtowaniu świadomości ekologicznej. Promowaniu ekologicznego stylu życia jest przejawem wzrostu naszej świadomości w tym, że nasze działania mają wpływ na środowisko naturalne. Mogą je budować i wspierać, ale również niszczyć. Wiele naszych działań może mieć okropne skutki dla naszej planety. Dbając o rozwój technologiczny, który jest nierozerwalną częścią naszej cywilizacji, powinniśmy pamiętać o niezakłócaniu biologicznego rytmu naszej planety.   

Biznes a ekologia

Masowa produkcja oraz nastawienie przedsiębiorców na zysk wpływa na nadmierną emisją dwutlenku węgla, dostania się do atmosfery szkodliwych gazów czy zanieczyszczenia wód gruntowych. Obecnie jest jednak wiele dostępnych form kontroli przedsiębiorców pod tym względem. Poza tym, w ostatnich latach świadomość ekologiczna przedsiębiorców wzrosła. Poza dbaniem o środowisko, przedsiębiorcy podejmując działania proekologiczne. Dzięki temu mogą liczyć na różnego rodzaju profity w postaci np. ulg podatkowych czy możliwość dofinansowania w postaci dotacji, pożyczek i kredytów udzielanych na naprawdę korzystnych warunkach.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie strategii uwzględniającej społeczną odpowiedzialność biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility). Jest to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, która uwzględnia interes społeczny, ochronę środowiska oraz relacje z interesariuszami firmy - z klientami, pracownikami, ale także kontrahentami. Wprowadzenie w firmie tej idei daje duże korzyści otoczeniu, w którym ono działa, ale przynosi także wiele pożytku samemu przedsiębiorstwu. Firma może obniżyć koszty działalności produkcyjnej, a działania prospołeczne pozwalają na zbudowanie dobrego wizerunku.
Ochrona środowiska, oprócz interesu społecznego jest jednym z filarów koncepcji CSR. Dzięki niej podejmowane są działania, które zminimalizują negatywny wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko naturalne m.in. poprzez odpowiedzialne zarządzanie zasobami naturalnymi i odpadami oraz aktywne wspieranie działań na rzecz środowiska.

Edukacja ekologiczna 

To co realnie wpływa na rozwój naszej świadomości ekologicznej jest edukacja. Dzięki niej możemy kształcić i wychowywać społeczeństwo w duchu poszanowania dla środowiska naturalnego. Myśl globalnie, działaj lokalnie - to troska o nasze otoczenie powinna zajmować pierwsze miejsce, bo od jego jakości zależy nasze zdrowie i życie, ale także przyszłych pokoleń. Edukacja ekologiczna jest istotna w kształceniu dzieci, jak i dorosłych. Bardzo dobrym trendem widocznym na rynku jest zaangażowanie w te sprawy firm. Coraz więcej przedsiębiorców wdraża rozwiązania ekologiczne z myślą o ochronie przyrody, ale także z myślą o oszczędnościach, które są mocno odczuwalne. Decydując się na wybrane rozwiązania ekologiczne możemy skorzystać z wielu dotacji. Większa świadomość ekologiczna firm oraz związane z nią działania sprawią, że stają się one bardziej ekonomiczne.

Jak być bardziej eko?

O tym, jakie działania ekologiczne warto podjąć w swoim biurze na początku drogi z ekologią pisaliśmy już tutaj. Ale jest kilka zachowań ekologicznych, które również warto wziąć pod uwagę i wdrożyć na stałe. 

1. Wymień żarówki na energooszczędne.

2. Zakręcaj kran, jeśli nie ma potrzeby korzystania z wody.

3. Drukuj tylko naprawdę niezbędne dokumenty.

4. Wyrzucając puste opakowania, zgniataj je i odkręcaj nakrętki z butelek.

5. Wyłączaj światło i urządzenia elektroniczne gdy wychodzisz z biura.

6. Używaj tylko ekologicznych środków czystości.

Wszystkie te działania pozwolą podnieść świadomość ekologiczną pracowników, poprawić bezpieczeństwo pracy, zredukować opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska, poprawić wizerunek firmy z uwagi na kompleksowe podejście do zagadnień środowiskowych świadczących o dobrym zarządzaniu.

Świadomość ekologiczna firm

Coraz więcej małych i średnich firm posiada świadomość ekologiczną. Wszystkie działania promujące ekologię, z roku na rok, stają się coraz bardziej popularne, a co istotne, ważne. Praca w duchu eko coraz częściej znajduje się na listach priorytetów firm. Jednym z głównych zadań jakie stawiają sobie przedsiębiorcy to walka o zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska.
W trosce o naturę
Ochrona środowiska jest istotna przede wszystkim dla nas, ludzi, a firma może być jednym z narzędzi wykorzystywanych do działań, które pomogą się o nie zatroszczyć. Bez troski, zaangażowania, natura stopniowo ulega degradacji. Dążenie do zachowania równowagi jest jedną z najważniejszych kwestii w kształtowaniu świadomości ekologicznej. Promowaniu ekologicznego stylu życia jest przejawem wzrostu naszej świadomości w tym, że nasze działania mają wpływ na środowisko naturalne. Mogą je budować i wspierać, ale również niszczyć. Wiele naszych działań może mieć okropne skutki dla naszej planety. Dbając o rozwój technologiczny, który jest nierozerwalną częścią naszej cywilizacji, powinniśmy pamiętać o niezakłócaniu biologicznego rytmu naszej planety.
Biznes a ekologia
Masowa produkcja oraz nastawienie przedsiębiorców na zysk wpływa na nadmierną emisją dwutlenku węgla, dostania się do atmosfery szkodliwych gazów czy zanieczyszczenia wód gruntowych. Obecnie jest jednak wiele dostępnych form kontroli przedsiębiorców pod tym względem. Poza tym, w ostatnich latach świadomość ekologiczna przedsiębiorców wzrosła. Poza dbaniem o środowisko, przedsiębiorcy podejmując działania proekologiczne. Dzięki temu mogą liczyć na różnego rodzaju profity w postaci np. ulg podatkowych czy możliwość dofinansowania w postaci dotacji, pożyczek i kredytów udzielanych na naprawdę korzystnych warunkach.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie strategii uwzględniającej społeczną odpowiedzialność biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility). Jest to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, która uwzględnia interes społeczny, ochronę środowiska oraz relacje z interesariuszami firmy - z klientami, pracownikami, ale także kontrahentami. Wprowadzenie w firmie tej idei daje duże korzyści otoczeniu, w którym ono działa, ale przynosi także wiele pożytku samemu przedsiębiorstwu. Firma może obniżyć koszty działalności produkcyjnej, a działania prospołeczne pozwalają na zbudowanie dobrego wizerunku.
Ochrona środowiska, oprócz interesu społecznego jest jednym z filarów koncepcji CSR. Dzięki niej podejmowane są działania, które zminimalizują negatywny wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko naturalne m.in. poprzez odpowiedzialne zarządzanie zasobami naturalnymi i odpadami oraz aktywne wspieranie działań na rzecz środowiska.
Edukacja ekologiczna
To co realnie wpływa na rozwój naszej świadomości ekologicznej jest edukacja. Dzięki niej możemy kształcić i wychowywać społeczeństwo w duchu poszanowania dla środowiska naturalnego. Myśl globalnie, działaj lokalnie - to troska o nasze otoczenie powinna zajmować pierwsze miejsce, bo od jego jakości zależy nasze zdrowie i życie, ale także przyszłych pokoleń. Edukacja ekologiczna jest istotna w kształceniu dzieci, jak i dorosłych. Bardzo dobrym trendem widocznym na rynku jest zaangażowanie w te sprawy firm. Coraz więcej przedsiębiorców wdraża rozwiązania ekologiczne z myślą o ochronie przyrody, ale także z myślą o oszczędnościach, które są mocno odczuwalne. Decydując się na wybrane rozwiązania ekologiczne możemy skorzystać z wielu dotacji. Większa świadomość ekologiczna firm oraz związane z nią działania sprawią, że stają się one bardziej ekonomiczne.
Jak być bardziej eko?
O tym, jakie działania ekologiczne warto podjąć w swoim biurze na początku drogi z ekologią pisaliśmy już tutaj. Ale jest kilka zachowań ekologicznych, które również warto wziąć pod uwagę i wdrożyć na stałe.
1. Wymień żarówki na energooszczędne.
2. Zakręcaj kran, jeśli nie ma potrzeby korzystania z wody.
3. Drukuj tylko naprawdę niezbędne dokumenty.
4. Wyrzucając puste opakowania, zgniataj je i odkręcaj nakrętki z butelek.
5. Wyłączaj światło i urządzenia elektroniczne gdy wychodzisz z biura.
6. Używaj tylko ekologicznych środków czystości.
Wszystkie te działania pozwolą podnieść świadomość ekologiczną pracowników, poprawić bezpieczeństwo pracy, zredukować opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska, poprawić wizerunek firmy z uwagi na kompleksowe podejście do zagadnień środowiskowych świadczących o dobrym zarządzaniu.

 

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.