4 sposoby na świąteczny klimat w firmie

Grudzień od zawsze kojarzy się przede wszystkim ze świętami Bożego Narodzenia. I choć dla wielu jest to okres radości, a głowę zaprzątają przygotowania, to życie w pracy nie przestaje biec swoim torem. Wiele firm przeżywa w tym okresie złoty czas. Sprzedaż rośnie, zyski są duże i cały ten dochodowy czas w roku motywuje do pracy jak mało co. Są jednak branże, w których nadejście grudnia zwiastuje chwilowy przestój, aby po nowym roku ruszyć z kolejnymi pomysłami. I nieistotne jest, po której stronie barykady się znajdujemy – grudzień to idealny moment, żeby zadbać o swoich pracowników, klientów i partnerów. To dobry moment na wyrażenie swojej wdzięczności za cały trud włożony w rozwój firmy oraz na zrobienie czegoś wspólnie. 

Życzenia mają moc

Świąteczne życzenia to coś, czego nie może zabraknąć w żadnej firmie. To idealny moment, aby podziękować za współpracę partnerom oraz klientom, którzy nam zaufali i decydują się na korzystanie właśnie z naszych usług czy produktów. Życzeniami dajemy wyraz naszej sympatii oraz szacunku. To także niewątpliwie dobry sposób na podtrzymywanie i wzmacnianie relacji biznesowych. 

W dobie internetu i portali społecznościowych wiele firm decyduje się na e-kartki. Nie ma w tym nic złego, ale warto skupić się tutaj na kilku aspektach, aby przesłana wirtualna kartka nie zaginęła w gąszczu maili i tak już pękających w szwach skrzynkach mailowych. E-karta powinna być spersonalizowana a sztampowy wierszyk bożonarodzeniowy nie może się w niej znaleźć. Odrobina wysiłku i kreatywności wraz ze świąteczną grafiką sprawią, że nasi klienci i partnerzy otrzymają unikatowe życzenia, na których widok zagości uśmiech. 

Podobnie rzecz ma się na portalach społecznościowych – nie można pominąć tego bezpośredniego kanału komunikacji z klientem. Ciepłe słowa skierowane w kierunku naszych klientów opatrzone świątecznym zdjęciem pracowników, przybliżą nas do odbiorców, którzy poczują się częścią naszej firmy.

I choć tradycyjne kartki powoli idą w zapomnienie, to jednak one robią największe wrażenie. Wiąże się to z kosztami, naszym wysiłkiem oraz sporym zaangażowaniem, ale jest to gest, który z pewnością zostanie zapamiętany i doceniony. Oryginalna, wyróżniająca się kartka ma szansę zdobić nie jedno biurko twojego partnera lub klienta. 

Biuro w świątecznym nastroju

Dekoracje świąteczne jeszcze nikomu nie zaszkodziły, a kilka takich akcentów zdobiących biuro z pewnością będą cieszyć oczy i umilą wszystkim pracę. Jeśli tylko macie taką możliwość można pokusić się o choinkę z firmowymi bombkami i zorganizowanie wspólnej wigilii. Wspólna kolacja to idealny moment na bliższe poznanie z pracownikami, oderwanie od codziennych spraw służbowych i złapanie oddechu. Coraz popularniejsze jest także organizowanie mikołajkowego eventu dla dzieci pracowników. Spotkanie z Mikołajem, drobne upominki, wspólne wykrajanie pierników czy dekorowanie choinki to tylko przykładowe aktywności, które z pewnością ucieszą dzieci.

Wspólne dawanie dobra

Świąteczny okres można przekuć w większe dobro na wiele sposobów. Wystarczy jedynie chcieć… i wykazać się odrobiną kreatywności. Przykładowo możemy ustalić, że w okresie świątecznym część zysków ze sprzedaży danego produktu zostanie przeznaczone na cele charytatywne. Możemy zorganizować konkurs firmowy, w którym zwycięska drużyna wskaże fundację, którą firma wesprze przed świętami. Loterie lub licytacje, z których dochód zostanie przeznaczony na szczytny cel, to także ciekawy pomysł, który można zrealizować np. podczas firmowej wigilii.

Jeśli z różnych względów nie możecie wcielić w życie żadnych z powyższych pomysłów, zawsze możecie się zaangażować w zorganizowanie Szlachetnej Paczki. Rodzin, które potrzebują darczyńców, jest bardzo wiele, wy możecie pomóc jednej z nich.

Święta w internetowych kręgach

Mając stronę internetową, czy prowadząc komunikację w social mediach, nie można pominąć w nich świątecznych akcentów i dekoracji. Możemy to zrobić poprzez specjalne banery na profile społecznościowe (zdjęcie w tle), świąteczny nagłówek w newsletterach i mailingach lub zamieszczenie życzeń na stronie www. Jeśli organizujemy firmową wigilię, warto umieścić relację na portalach społecznościowych z jej organizacji i przebiegu. W końcu firma nie żyje samą pracą, a klienci zawsze chętnie czytają informację zza kulis naszej działalności. Możecie także zrobić ukłon w stronę klientów i zorganizować świąteczny konkurs na portalu społecznościowym. Nagroda z pewnością kogoś uszczęśliwi, a przy okazji stwarzamy sobie delikatną i nienachalną reklamę naszego produktu albo usługi. 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Jesteśmy na wyciągnięcie ręki
Dołącz do społeczności PROJEKTU SPRZEDAŻ

biuro@projektsprzedaz.pl

 Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

© 2020 Projekt Sprzedaż. Polityka Prywatności. Designed by R5 studio.