Idealne miejsce dla twojej firmy – LinkedIn
Biznesowa wersja Facebooka, skupiająca ekspertów, specjalistów i profesjonalistów w wielu dziedzinach – LinkedIn. Raport „Digital 2019” opublikowany przez Hootsuite i We Are Social pokazuje, że w Polsce korzysta z niego ok. 20% internautów, a to oznacza, że warto zaznaczyć tam swoją obecność jako firma, bo LinkedIn to medium społecznościowe dla profesjonalistów, miejsce do nawiązywania relacji biznesowych.
Specyfika LinkedIn dla firm w pigułce
Strona firmowa na LinkedIn to miejsce, w którym można publikować aktualności z życia firmy lub dzielić się wiedzą branżową. Główne zagadnienia poruszane w publikacjach to biznes, praca, kariera, rekrutacja. To idealne miejsce to dzielenia się ze społecznością aktualnościami z życia firmy. Publikowanie na stronie firmowej to również doskonały sposób, aby utrzymywać kontakt z osobami zainteresowanymi firmą i tematyką profilu.
Częstotliwość publikacji, jak na każdym profilu społecznościowym, jest ważna. Post nie dociera do wszystkich obserwujących. Dlatego ,aby utrzymać najlepszy kontakt z klientami i ich zaangażowanie, warto często udostępniać interesujące dla nich treści regularnie. Ich reakcje, udostępnianie zwiększy widoczność twojej strony i firmy, a co za tym idzie, dotrzesz do nowej grupy odbiorców.
W jaki sposób warto publikować na stronie firmowej na LinkedIn?
Posty w postaci suchego tekstu i linku już od dłuższego czasu nie sprawdzają się na większości portali społecznościowych i LinkedIn nie jest tutaj wyjątkiem. Treści, które chcemy udostępnić na profilu firmowym, mogą przybierać różne formy:
- grafiki/zdjęcia – to świetny sposób, żeby zdać relację z wydarzeń, targów, konferencji, pokazać fragment z życia firmy, umieścić hasło statystyki czy ważny dla firmy cytat;
- filmy: to obecnie jeden z najmodniejszych formatów i warto z tego skorzystać choćby poprzez zaplanowanie regularnych krótkich filmików pojawiających się w regularnych odstępach czasu np. w każdy czwartek;
- dokumenty: możliwość dodania np. prezentacji z ostatniego szkolenia czy wykładu to duże urozmaicenie i ciekawe podejście w kontekście dzielenia się wiedzą ze społecznością; taka forma publikacji może także posłużyć do pochwalenia się wywiadem czy artykułem w branżowej prasie.
Co publikować na stronie firmowej na LinkedIn?
Jakie rodzaje treści cieszą się na LinkedIn popularnością? Co publikować?
- Krótkie filmy o firmie, produkcie, usłudze.
2. Informacje o sukcesach firmy.
3. Osiągnięcie wcześniej obranego celu.
4. Informacje branżowe.
5. Informacje o udziale w akcjach charytatywnych, społecznych, ekologicznych.
6. Przedstawienie pracowników.
7. Udostępnienie treści opublikowanej przez osoby niezwiązane z firmą, ekspertów, portale internetowe itp.
8. Informacja o prowadzonej rekrutacji.
9. Informowanie o rozpoczęciu współpracy z partnerem biznesowym.
10. Grafiki ze statystykami z branży.
11. Powitanie nowego pracownika w zespole.
12. Publikacja artykułu pracownika.
13. Post dotyczący atmosfery w firmie.
Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu strony firmowej na LinkedIn
Jeśli dopiero zaczynamy swoją firmową przygodę z LinkedIn, łatwo popełnić podstawowe błędy, które mogą przełożyć się na brak efektów w postaci małej ilości obserwujących czy małego zaangażowania społeczności. Częste błędy popełniane na stronie firmowej to:
- Brak publikacji. Nieregularne publikacje czy całkowicie pusta strona nie świadczy dobrze o firmie, zwłaszcza jeśli szukasz pracowników lub pozyskujesz klientów na LinkedIn. Warto pamiętać, że podając nazwę firmy, strona firmowa zostanie sprawdzona przez potencjalnego pracownika, klienta czy partnera.
2. Nieaktualne informacje. Strona firmowa może być, a nawet i często jest, źródłem informacji na temat twojej firmy, branży, twoich działaniach. Nieaktualne lub błędne informacje mogą wprowadzić w błąd potencjalnych klientów czy pracowników
3. Brak zaangażowanych pracowników. Osoba, która już u ciebie pracuje, może dać najlepszy, wiarygodny dowód na to, jaka rzeczywiście panuje atmosfera w twojej firmie. Warto spróbować zachęcić pracowników do aktywności na swoich profilach, a także do polecania treści udostępnianych na stronie firmowej.
4. Publikowanie tylko postów sprzedażowych. Dodawanie ciągle postów sprzedażowych może odnieść skutek odwrotny do zamierzonego, mianowicie jest duża szansa, że zniechęcimy nimi obecnych (i przyszłych!) klientów do marki. Warto zadbać o różnorodność publikowanych treści.