Content marketing ≠ copywriting
Dobre jakościowo teksty są jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w działaniach marketingowych. Pomagają w działaniach SEO, w sprzedaży i popularyzacji marki wśród klientów. Content marketing z założenia ma dostarczać odbiorcom wartościowe informacje - odpowiadać na pytania, jakie tylko przyjdą im do głowy. Zatem czy to nie jest właśnie copywriting?
Tak podobne a inne
Copywriting to sztuka tworzenia różnego rodzaju treści, które mają wywołać określone reakcje u czytelników. Potrafią skutecznie przekonać potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi.Copywriting to kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące odpowiedni obraz firmy, marki, produktu, usługi albo osoby w podświadomości odbiorców.
Content Marketing Institute podaje natomiast bardzo dokładną definicję content marketingu, która w prosty sposób pokazuje różnicę między tymi dwoma narzędziami:
Content Marketing to strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje.
Copywriting to pisanie tekstów sprzedażowych, treści reklam, broszur i ofert. Content marketing to z założenia treści bardziej informacyjne. Promocja firmy lub produktów to cel poboczny.Tutaj istotną kwestią jestanaliza dotycząca ilościsłów kluczowych i linków potrzebnych dopozycjonowania treści w wyszukiwarce.
Content Marketer i Copywriter – różnice w obowiązkach
Copywriter skupia się na tekstach zachęcających do wykonania konkretnej akcji. Musi doskonale znać odbiorcę i jego potrzeby. Copywriter waży każde słowo.Każdy wyraz jest ogromnie ważny, bo to w jaki sposób go połączy z innym,może zaowocowaćutrzymaniemuwagi potencjalnego klienta, zachęceniem go do zostanie na stronie dłużej i finalnie, do kupienia produktu właśnie od tego konkretnego sklepu.
Celem content marketera jest dzielenie się za darmo wartościowymi treściami, które mają zbudować widoczność marki i zdobyć klientów.
Content marketer ma nieco szerszy zakres obowiązków, ale też trochę więcej swobody przy tworzeniu treści.
Content marketing to działaniewgwcześniej ustalonej strategii, która obejmuje:
- stworzenie planu treści na stronę lub bloga firmowego;
- ułożenie poszczególnych treści wspójną całość;
- pracęz narzędziami analitycznymi – takimi jak Google Analytics czy narzędzia SEO: keywordplanner w Google Ads, SurferSEO, Senuto czy Ahrefs;
- promowanie treściw social mediach czy newsletterze.
Podział stronyContent marketer jest także odpowiedzialny za budowanie relacji z blogerami czy influencerami. Taka współpraca często przekłada się na szersza i bardziej efektywną promocję treści czy pozyskania linków, które pomagają w generowaniu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Wszystkie te zadania wymagają ogromu pracy i zaangażowania, więc z racji braku czasu na pisanie, treści wychodzące spod pióra content marketingowców, mają charakter bardziej informacyjny niż sprzedażowy. Zupełnie inaczej jest w przypadku copywritera, gdzie właśnie tworzenie treści jest esencją jego pracy a każdy tekst ofertowy czy blogowy jest dopieszczony do ostatniej litery.
Content marketing – formy
Najpopularniejszą formą content marketingu to publikowanie na własnej stronie firmowej artykułów i wpisów blogowych. Ale treść można przekazywać w różny sposób i teksty nie są jedyną słuszną formą na rynku. Rozwój platformdzięki, którym możemy docierać do nowych klientów popchnęło firmy do wyjść poza ramy. Coraz częściej content marketing wykorzystuje takie formaty jak:
- Artykuły gościnne na innych blogach
- Artykuły sponsorowane
- Posty i artykuły w social mediach
- Video
- Podcast
- Zdjęcia i infografiki
- Relacje na Instagramie i Facebooku
- Ebooki do pobrania
- Webinary.
Wyszukiwarka Google także idzie z trendami i dopasowuje funkcjonalności wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. I tak oto w wpisując zapytanie, Google wyświetla już nie tylko treści z blogów ale i pasujące filmy z YouTube, ale także odcinki podcastów. Nie da się też ukryć, że oglądanie konkretnej osoby podczas stories na Instagramie czy podczas webinaru, buduje większą więź emocjonalną niż czytanie samego tekstu. Ale to, która forma content marketingu będzie najbardziej skuteczna dla Twojego biznesu, w dużej mierze zależy od konkurencji. Warto się jej przyjrzeć i pomyśleć, który obszar jest przez nich niewykorzystany i wypełnić tę niszę swoimi treściami.
Content marketing ≠ copywriting
Dobre jakościowo teksty są jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w działaniach marketingowych. Pomagają w działaniach SEO, w sprzedaży i popularyzacji marki wśród klientów. Content marketing z założenia ma dostarczać odbiorcom wartościowe informacje - odpowiadać na pytania, jakie tylko przyjdą im do głowy. Zatem czy to nie jest właśnie copywriting?
Tak podobne a inne
Copywriting to sztuka tworzenia różnego rodzaju treści, które mają wywołać określone reakcje u czytelników. Potrafią skutecznie przekonać potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi. Copywriting to kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące odpowiedni obraz firmy, marki, produktu, usługi albo osoby w podświadomości odbiorców.
Content Marketing Institute podaje natomiast bardzo dokładną definicję content marketingu, która w prosty sposób pokazuje różnicę między tymi dwoma narzędziami:
Content Marketing to strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje.
Copywriting to pisanie tekstów sprzedażowych, treści reklam, broszur i ofert. Content marketing to z założenia treści bardziej informacyjne. Promocja firmy lub produktów to cel poboczny. Tutaj istotną kwestią jest analiza dotycząca ilości słów kluczowych i linków potrzebnych do pozycjonowania treści w wyszukiwarce.
Content Marketer i Copywriter – różnice w obowiązkach
Copywriter skupia się na tekstach zachęcających do wykonania konkretnej akcji. Musi doskonale znać odbiorcę i jego potrzeby. Copywriter waży każde słowo. Każdy wyraz jest ogromnie ważny, bo to w jaki sposób go połączy z innym, może zaowocować utrzymaniem uwagi potencjalnego klienta, zachęceniem go do zostanie na stronie dłużej i finalnie, do kupienia produktu właśnie od tego konkretnego sklepu.
Celem content marketera jest dzielenie się za darmo wartościowymi treściami, które mają zbudować widoczność marki i zdobyć klientów.
Content marketer ma nieco szerszy zakres obowiązków, ale też trochę więcej swobody przy tworzeniu treści.
Content marketing to działanie wg wcześniej ustalonej strategii, która obejmuje:
stworzenie planu treści na stronę lub bloga firmowego;
ułożenie poszczególnych treści w spójną całość;
pracę z narzędziami analitycznymi – takimi jak Google Analytics czy narzędzia SEO: keyword planner w Google Ads, SurferSEO, Senuto czy Ahrefs;
promowanie treści w social mediach czy newsletterze.
Podział strony
Content marketer jest także odpowiedzialny za budowanie relacji z blogerami czy influencerami. Taka współpraca często przekłada się na szersza i bardziej efektywną promocję treści czy pozyskania linków, które pomagają w generowaniu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Wszystkie te zadania wymagają ogromu pracy i zaangażowania, więc z racji braku czasu na pisanie, treści wychodzące spod pióra content marketingowców, mają charakter bardziej informacyjny niż sprzedażowy. Zupełnie inaczej jest w przypadku copywritera, gdzie właśnie tworzenie treści jest esencją jego pracy a każdy tekst ofertowy czy blogowy jest dopieszczony do ostatniej litery.
Content marketing – formy
Najpopularniejszą formą content marketingu to publikowanie na własnej stronie firmowej artykułów i wpisów blogowych. Ale treść można przekazywać w różny sposób i teksty nie są jedyną słuszną formą na rynku. Rozwój platform dzięki, którym możemy docierać do nowych klientów popchnęło firmy do wyjść poza ramy. Coraz częściej content marketing wykorzystuje takie formaty jak:
Artykuły gościnne na innych blogach
Artykuły sponsorowane
Posty i artykuły w social mediach
Video
Podcast
Zdjęcia i infografiki
Relacje na Instagramie i Facebooku
Ebooki do pobrania
Webinary.
Wyszukiwarka Google także idzie z trendami i dopasowuje funkcjonalności wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. I tak oto w wpisując zapytanie, Google wyświetla już nie tylko treści z blogów ale i pasujące filmy z YouTube, ale także odcinki podcastów. Nie da się też ukryć, że oglądanie konkretnej osoby podczas stories na Instagramie czy podczas webinaru, buduje większą więź emocjonalną niż czytanie samego tekstu. Ale to, która forma content marketingu będzie najbardziej skuteczna dla Twojego biznesu, w dużej mierze zależy od konkurencji. Warto się jej przyjrzeć i pomyśleć, który obszar jest przez nich niewykorzystany i wypełnić tę niszę swoimi treściami.