Business to business (B2B) w social mediach?
Zaczynając swój biznes na pewno zastanawiasz się, czy portale społecznościowe są Ci w ogóle potrzebne i czy to aby nie tylko nowomoda, która z czasem przeminie. Zmartwię Cię, jeśli pomyślałeś, że to rzeczywiście przeminie, bo social media na stałe zapisały się w działaniach marketingowych firm. Co więcej, bez problemu swoje miejsce znajdują w nich firmy z sektora B2C ale i B2B, korzystają jedynie z innych narzędzi.
Profil firmowy w social mediach – korzyści i zagrożenia
Prowadzenie profilu w social mediach wymaga zaangażowania, kreatywności i znajomości specyfiki platform społecznościowych. Warto jednak podjąć ten wysiłek i pokusić się o założenie firmowego profilu z kilku powodów:
- poprzez social media budujesz świadomość marki i zaufanie klientów;
- budujesz aktywną, lojalną społeczność klientów;
- klienci mogą na bieżąco opiniować Twój produkt, usługę i działania, co pozwala lepiej dopasować Twoją ofertę dla nich;
- szybko docierasz z informacją do klientów;
- możesz pokazać swoją firmę „od kuchni”, dzielić się poradami, informować o ciekawostkach z branży;
- możesz udostępniać posty, podawać je dalej dzięki czemu twoja firma zyskuje rozgłos i ma możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców;
Profil w social mediach to skarbnica danych o twojej firmie, produktach, klientach oraz pracownikach, a więc jedną z najistotniejszych rzeczy, o którą trzeba zadbać to ochrona danych osobowych. Social media dają ogromne możliwości rozwoju firmy, jednak prowadząc swój firmowy profil trzeba być czujnym aby uniknąć ewentualnych wpadek wizerunkowych.
Social media dla B2B
Specyfika prowadzonego biznesu determinuje rodzaj komunikacji, który należy wybrać w mediach społecznościowych aby trafić z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Formalny charakter komunikacji wymaga bardziej formalnej formy przekazu. I choć firmy z sektora B2C mają więcej kanałów do wyboru, to sektor B2B również odnalazł się w social mediach. Kluczem do efektywnej promocji jest wybranie właściwej platformy na której będą prowadzone nasze działania. A jest w czym wybierać
Facebook biznesu. Jest to zdecydowanie największa platforma z zakresu social mediów służąca do wymiany kontaktów służbowych. To świetne narzędzie dla rekruterów, miejsce do dzielenia się nowinkami branżowymi, czy sukcesami w pracy. Jeśli chcesz profesjonalnie zaprezentować swoją firmę to LinkedIn będzie do tego najlepszy. Dzięki temu kanałowi komunikacji możesz poinformować swoich partnerów biznesowych a nawet konkurencję o swoim rozwoju, zmianach w strukturze, podzielić się merytoryczną treścią a przede wszystkim nawiązać interesującą sieć kontaktów, która ma dużą szansę przerodzić się w realną współpracę.
GOLDENLINE
Tutaj także masz możliwość zbudowania sieci kontaktów biznesowych czy skontaktowania się z potencjalnym pracodawcą. To platforma, z której najwięcej korzyści będą miały firmy skupiające się na rynkach lokalnych niż globalnych. Dotarcie do swojej grupy docelowej jest łatwiejsze, ze względu na mniejszy zasięg przekazu. Jest to także bardzo dobre miejsce aby zapracować na pozytywny wizerunek firmy. Goldenline umożliwia bowiem dodawanie opinii o pracodawcy przez pracowników.
Jeśli śledzisz na bieżąco informacje branżowe z kraju i ze świata, to Twitter stanie się twoim przyjacielem. Jest to zdecydowanie mniej formalny sposób komunikacji ze swoimi klientami, choć wciąż jeszcze oficjalny. Tutaj liczy się czas, hasztagi i odpowiednio dobrane słowa. To platforma na której mamy mocno ograniczoną treść i a przekazywane informacje dość szybko tracą na aktualności. Twitter to pisanie krótkich treści „tu i teraz”. Tutaj kluczowe jest zaangażowanie, znajomość specyfiki swojej branży i bycie na bieżąco z informacjami.
GOOGLE PLUS
To miejsce, gdzie w szybki i łatwy sposób stworzysz wizytówkę swojej firmy. Dzięki tej platformie, twoi klienci od razu dowiedzą się gdzie mieści się wasze biuro, w jakich godzinach jest czynne, jaką preferujecie formę kontaktu i przede wszystkim – w jakiej branży działacie i co możecie dla nich zrobić. To świetne rozwiązanie dla mikoprzedsiębiorców, którzy chcą pokazać swoją firmę.
Bądź tam, gdzie twoi klienci
Planując swoje działania marketingowe, nie możesz pominąć mediów społecznościowych. Różnorodność platform, ich specyfika i grupy docelowe, które wokół siebie zbierają jest tak duża, że każdy biznes znajdzie swój idealny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Należy jednak pamiętać, ze kluczem do sukcesu nie jest samo założenie konta a pełne zaangażowanie, interakcja z klientami i twórcze podejście do działań w social mediach.
Business to business (B2B) w social mediach?
Zaczynając swój biznes na pewno zastanawiasz się, czy portale społecznościowe są Ci w ogóle potrzebne i czy to aby nie tylko nowomoda, która z czasem przeminie. Zmartwię Cię, jeśli pomyślałeś, że to rzeczywiście przeminie, bo social media na stałe zapisały się w działaniach marketingowych firm. Co więcej, bez problemu swoje miejsce znajdują w nich firmy z sektora B2C ale i B2B, korzystają jedynie z innych narzędzi.
Profil firmowy w social mediach – korzyści i zagrożenia
Prowadzenie profilu w social mediach wymaga zaangażowania, kreatywności i znajomości specyfiki platform społecznościowych. Warto jednak podjąć ten wysiłek i pokusić się o założenie firmowego profilu z kilku powodów:
- poprzez social media budujesz świadomość marki i zaufanie klientów;
- budujesz aktywną, lojalną społeczność klientów;
- klienci mogą na bieżąco opiniować Twój produkt, usługę i działania, co pozwala lepiej dopasować Twoją ofertę dla nich;
- szybko docierasz z informacją do klientów;
- możesz pokazać swoją firmę „od kuchni”, dzielić się poradami, informować o ciekawostkach z branży;
- możesz udostępniać posty, podawać je dalej dzięki czemu twoja firma zyskuje rozgłos i ma możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców;
Profil w social mediach to skarbnica danych o twojej firmie, produktach, klientach oraz pracownikach, a więc jedną z najistotniejszych rzeczy, o którą trzeba zadbać to ochrona danych osobowych. Social media dają ogromne możliwości rozwoju firmy, jednak prowadząc swój firmowy profil trzeba być czujnym aby uniknąć ewentualnych wpadek wizerunkowych.
Social media dla B2B
Specyfika prowadzonego biznesu determinuje rodzaj komunikacji, który należy wybrać w mediach społecznościowych aby trafić z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Formalny charakter komunikacji wymaga bardziej formalnej formy przekazu. I choć firmy z sektora B2C mają więcej kanałów do wyboru, to sektor B2B również odnalazł się w social mediach. Kluczem do efektywnej promocji jest wybranie właściwej platformy na której będą prowadzone nasze działania. A jest w czym wybierać
LINKEDIN
Facebook biznesu. Jest to zdecydowanie największa platforma z zakresu social mediów służąca do wymiany kontaktów służbowych. To świetne narzędzie dla rekruterów, miejsce do dzielenia się nowinkami branżowymi, czy sukcesami w pracy. Jeśli chcesz profesjonalnie zaprezentować swoją firmę to LinkedIn będzie do tego najlepszy. Dzięki temu kanałowi komunikacji możesz poinformować swoich partnerów biznesowych a nawet konkurencję o swoim rozwoju, zmianach w strukturze, podzielić się merytoryczną treścią a przede wszystkim nawiązać interesującą sieć kontaktów, która ma dużą szansę przerodzić się w realną współpracę.
GOLDENLINE
Tutaj także masz możliwość zbudowania sieci kontaktów biznesowych czy skontaktowania się z potencjalnym pracodawcą. To platforma, z której najwięcej korzyści będą miały firmy skupiające się na rynkach lokalnych niż globalnych. Dotarcie do swojej grupy docelowej jest łatwiejsze, ze względu na mniejszy zasięg przekazu. Jest to także bardzo dobre miejsce aby zapracować na pozytywny wizerunek firmy. Goldenline umożliwia bowiem dodawanie opinii o pracodawcy przez pracowników.
TWITTER
Jeśli śledzisz na bieżąco informacje branżowe z kraju i ze świata, to Twitter stanie się twoim przyjacielem. Jest to zdecydowanie mniej formalny sposób komunikacji ze swoimi klientami, choć wciąż jeszcze oficjalny. Tutaj liczy się czas, hasztagi i odpowiednio dobrane słowa. To platforma na której mamy mocno ograniczoną treść i a przekazywane informacje dość szybko tracą na aktualności. Twitter to pisanie krótkich treści „tu i teraz”. Tutaj kluczowe jest zaangażowanie, znajomość specyfiki swojej branży i bycie na bieżąco z informacjami.
GOOGLE PLUS
To miejsce, gdzie w szybki i łatwy sposób stworzysz wizytówkę swojej firmy. Dzięki tej platformie, twoi klienci od razu dowiedzą się gdzie mieści się wasze biuro, w jakich godzinach jest czynne, jaką preferujecie formę kontaktu i przede wszystkim – w jakiej branży działacie i co możecie dla nich zrobić. To świetne rozwiązanie dla mikoprzedsiębiorców, którzy chcą pokazać swoją firmę.
Bądź tam, gdzie twoi klienci
Planując swoje działania marketingowe, nie możesz pominąć mediów społecznościowych. Różnorodność platform, ich specyfika i grupy docelowe, które wokół siebie zbierają jest tak duża, że każdy biznes znajdzie swój idealny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Należy jednak pamiętać, ze kluczem do sukcesu nie jest samo założenie konta a pełne zaangażowanie, interakcja z klientami i twórcze podejście do działań w social mediach.